Virtuális Egyetem

Felnőttoktatás módszertana - innovatív oktatási módszerek a felnőttképzésben

Az online kurzus célja a felnőttképzésekben és a felsőoktatásban (leendő és aktív) oktatók oktatói tevékenységének támogatása. Olyan felnőtt- és felsőoktatással kapcsolatos módszertani ismeretek kerülnek feldolgozásra, amelyek összhangban állnak a felnőttkori tanulással, az oktatók módszertani megújulásával, a változatos tanulási környezetekkel és az élethosszig tartó tanulás eszméjével. A kurzust sikeresen 31 fő végezte el, melyből 14-en Eszterházy Károly Főiskola hallgatói voltak. Tíz hallgató az Óbudai Egyetemen végezte a tanulmányait, illetve 6 fő felnőttképzés keretében vett részt a kurzuson. 

A kurzus során megismerik a felnőttoktatásban és felsőoktatásban tanuló (felnőtt) hallgatók jellemzőit, a felnőttkori tanulás sajátosságait. Célunk, hogy a kurzus során olyan témaköröket járjunk körül, melyek gyakorlatiasan a mindennapi, elsősorban jelenléti oktatásban felhasználhatók és alkalmazhatók. Igyekszünk számos tanulmány és írás közül azokra fókuszálni, amelyek kiindulási alapul szolgálhatnak a kötet céljához és tartalmához.

Főbb témakörök/modulok
• Felsőoktatás-pedagógiai (andragógiai) ismeretek
• Pedagógus- andragógus szerepek és kompetenciák
• (Felnőtt)oktatási módszerek és munkaformák
• Felsőoktatási/felnőttképzési jó gyakorlatok

A kurzus módszerei, tanulásszervezés
Beküldendő feladatok: Minden modulhoz kapcsolódnak feladatok, melyeket a MOOC felületen kell beküldeni.

A kurzus ütemterve, időbeosztása
● indul: 2015. szeptember 15.
● jelentkezni: 2015.09.01-2015.09.15-ig
● mennyi ideig tart 2015. december 10.

1. Modul:
Feladat: Reflexió
Milyen tapasztalatokkal rendelkezik a felsőoktatásban tanuló hallgatók összetételének alakulásával, változásával (motiváció, életkor, előzetes ismeretek stb.) kapcsolatban? Kérem, ossza meg saját meglátásait, tapasztalatait! (Minimum 3000 karakter terjedelemben.)

2. Modul:
Feladat: Reflexió
Milyen tapasztalatokkal rendelkezik a felnőttkori tanulásról, annak módszertani kihívásairól? vagy Ön szerint miben más a középiskolai és a felsőoktatásban történő tanulás, tanulásszervezés? Ön hogyan élte meg a váltást?
Kérem, ossza meg saját meglátásait, tapasztalatait! (Minimum 2000 karakter terjedelemben.)

3. Modul:
Dolgozzon fel egy témát (például egészséges életmód) kooperatív technikákkal. Készítsen egy 2x 90 perces foglalkozástervet.

4. Modul: Írásbeli munka (zárómunka):
Nemzetközi és/vagy hazai felsőoktatásban/felnőttképzésekben alkalmazott jó gyakorlatok bemutatása, szakirodalom vagy saját tapasztalat alapján (min. 3 példa, terjedelem min. 10.000 karakter)

Tartalmi előismeretek
Pedagógiai-andragógiai alapismeretek

Technikai előismeretek
A részvételhez minimális felhasználói számítógépes ismeretek szükségesek.

Technikai feltételek
A kurzus követéséhez szükséges egy átlagos számítógép internetkapcsolattal, hangfal, esetleg mikrofon.

A kurzus láthatósága
zárt, csak tagoknak

A kurzus linkgyűjteménye
https://elearning.uni-obuda.hu/kmooc/course/info.php?id=27065

A kurzus tartalomfejlesztése a TÁMOP- 4.2.2. B-15/1/KONV- 2015-0016 A tudományos képzés műhelyeinek továbbfejlesztése az Eszterházy Károly Főiskolán című pályázat keretében valósult meg.

A kurzus időtartama:
10 hét
Költségek:

Ingyenes

Előismeretek, képzési szint:

Pedagógiai-andragógiai alapismeretek

Oktatók:
  • Dr. Simándi Szilvia

    Dr. Simándi Szilvia

    főiskolai docens, Neveléstudományi Intézet
    Andragógiai Tanszék Tanszékvezető

A kurzus nyelve:
magyar

A kurzusra jelentkezni lehet:
2015. szeptember 15.

Megosztom ezt a kurzust

Facebook